Ordre refundering og kreditering med Quickpay

Ordre refundering og kreditering med Quickpay



Refunder/Krediter en ordre eller dele af den

For at lave at kreditere en ordre eller fjerne dele af orden skal du i toppen af ordren klikke på den knappe der hedder "Delvis tilbage":


Så snart du klikker på denne, vil du blive scrollet ned til det område på ordren hvor varene ligger.
Her vil du nu se at felterne for varen er redigerbare og der er kommet nogle flere valgmuligheder frem i bunden til venstre:




  • Her kan du indtaste hvor mange af varen der skal trækkes fra ordren eller returneres.
    Såfremt en kunde har købt mere end en vil der efter "/" stå det antal kunden har købt i alt i stedet "1" og du vælger i feltet hvor mange der skal trækkes fra.
    Indtaster du et tal her og efterlader felt 2 tomt bliver det fulde beløb for varen krediteret.

  • Ønsker du ikke at trække en hel vare fra, men skal kunden blot have et afslag i prisen, kan du her indtaste hvor meget beløbet skal nedsættes med.

  • Skulle kunden ikke have betalt fragt kan du trække et beløb fra fragten her.

  • Du kan her vælge om varen skal tilbageføres til lageret således din lagerstyring stemmer.
    Du kan ydermere også vælge om der skal genereres en rabatkupon på beløbet. Vælger du dette, laves der ikke en kreditnota men i stedet en rabatkupon som et slags "til gode bevis".

  • Når du har lavet dine indstillinger trykker du på "Delvis tilbage" og en kreditnota genereres automatisk og sendes til kunden.


  • Refunder penge med Quickpay



    1. Indtast beløb der skal tilbagebetales.
    2. Tryk på Tilbagebetaling.





      • Related Articles

      • Ordre: Indstillinger, behandling og refundering/kreditering

        Ordrens information og indstillinger Når du åbner den enkelte kundeordre, vil du blive præsenteret for en række informationer og indstillinger relateret til den givne ordre. Det vil ligeledes være her du behandler den enkelte ordre, og finder ...
      • Opret ordre fra Prestashops Back-end

        I nogle tilfælde kan man have behov for at oprette en ordre manuelt. I Prestashop har du muligheden for at oprette en ordre manuelt og få systemet til at sende en mail til kunden med et link til betalingssiden. Det gennemgår vi i denne guide. Naviger ...
      • Ordre: Oversigten

        Menupunktet - Ordrer I menupunktet Ordrer finder du din ordreoversigt. Det er her du finder og behandler alle webshoppens ordre. Det er samtidigt her du vil fremsøge en specifikke kundeordre, når det bliver nødvendigt. Til det formål er Prestashop ...
      • Lokaliteter: Zoner, lande og stater

        Zoner I Prestshop har man Zoner, lande og stater. Zoner bruges til at dele lande op. Som standard er dette delt op efter noget der minder om verdensdele, men man kan bruge det til meget mere. Eksempelvis er prisætningen af forsendelse baseret på ...
      • Varianter og egenskaber

        Kend forskellen på en variant og en egenskab En variant er noget der giver kunden en valgmulighed som eksempelvis en farve, størrelse osv. En egenskab er et faktum om varen, eksempelvis materiale, dimension, køn osv. Varianter Varianter består af ...