Kom i gang med Bugherd

Kom i gang med Bugherd

Introduction




Bugherd er noget software vi benytter til at gøre kommunikationen bedre når det kommer til feedback. 
I korte træk fungere det således at vi installere software på din nye hjemmeside eller webshop, hvorefter du får mulighed for at klikke direkte på elementer af din hjemmeside hvorefter en pop-up åbner sig og du kan tilføje en kommentar der efterfølgende sendes direkte ind til din projektleder.



Sådan kommer du i gang




Der er flere måder du kan komme i gang på.
Du kan enten modtage en email inviation eller du kan modtage et direkte link fra din projektleder.


Metode 1: E-mail invitation


Step 1: Indbakke

Du modtager en mail i din indbakke som nedenfor.




Step 2: Godkend invitation

Åben mailen og klik på linket/knappen du finder inde i mailen.




Step 3: Opret konto

Udfyld informationerne nedenfor og husk at gemme din kode et sted du kan finde den igen senere.




Step 4: Browser extension

For at sikre den bedste oplevelse for alle parter, anbefaler vi at du installere en bugherd extension i din browser.
Du kommer til en skærm omkring dette efter du har oprettet dig jf. step 3.
  1. Dette punkt viser automatisk extension for den browser du er i når du gennemgår denne process.
  2. Viser mulighed for at installere extensions i andre browsere hvis du har behov for det.



Step 5: Ready to go

Du er nu klar til at komme i gang med at sende feedback.
Du vil se en side der også har en video der forklarer det næste steps, som også kan ses længere nede i denne guide.




Forskellen på mail invitation som vi har gennemgået ovenfor og så det direkte link, er blot at du modtager et link i en mail direkte fra din projektleder, hvilket betyder at du ikke modtager selve mail invitation.
Hele processen er den samme, du springer blot punkt 1 og 2 over fra ovenstående guide.
Efter du har klikket på linket, gennemgår du følgende punkter:

Step 1: Opret konto

Udfyld informationerne nedenfor og husk at gemme din kode et sted du kan finde den igen senere.




Step 2: Browser extension

For at sikre den bedste oplevelse for alle parter, anbefaler vi at du installere en bugherd extension i din browser.
Du kommer til en skærm omkring dette efter du har oprettet dig jf. step 3.
  1. Dette punkt viser automatisk extension for den browser du er i når du gennemgår denne process.
  2. Viser mulighed for at installere extensions i andre browsere hvis du har behov for det.



Step 3: Ready to go

Du er nu klar til at komme i gang med at sende feedback.
Du vil se en side der også har en video der forklarer det næste steps, som også kan ses længere nede i denne guide.





Sådan sender du dit feedback




Sådan fungere det

Den nemmeste måde at vise dig hvordan du indsender dit feedback er ved at se nedenstående video.
Såfremt du ikke har nogen udfordring med at skrive på engelsk, vil det være en stor hjælp for os, da største delen af vores udviklere er engelsktalende.






Det skal du kommentere på

I denne del af processen om at bygge en ny hjemmeside eller webshop til dig søger vi feedback omkring struktur, design, funktioner og eventuelle fejl.
Det betyder at om kategorien hedder "Bukser" eller "Tallerkner" ikke er så vigtigt, det der er vigtigt er om det fungere so du forventer når man klikker på kategorien. Med andre ord kunne kategorien ligeså godt hedde "Kategori 1" eller "Demo kategori". Det samme gør sig gældene for andre ting.

Det vi søger i feedback processen er at du gennemgår siden, klikker på knapper og andre elementer, lægger en vare i kurven, går til check ud m.m. Sæt dig i kundens sko og gennemgå hjemmesiden eller webshoppen og støder du på nogen fejl eller noget der afviger fra det aftalte design, så klik på det med bugherd og opret en kommentar til os.

Denne processe må du meget gerne gennemgå både på din computer og din telefon.

Vi har naturligvis gennemgået denne procedure internt og testet siden, mensom et ekstra kvalitetstjek vil vi altid gerne have vores kunders øjne på løsningen inden vi går live.
Det kan forekomme at vi benytter bugherd i andre henseener end til feedback på nye hjemmesider, men netop til at tilpasse indhold andet. I sådan et tilfælde kommentere du naturligvis på de ting som er aftalt med din projektleder.
Husk, at du kan vedhæfte filer m.m. til dine bugs såfremt der er noget specielt du ønsker vise os



Det skal du gøre når du har oprettet feedback




For at arbejde fokuseret og effektivt går vi ikke ind og tilpasser og retter noget hver gang du opretter noget. Vi venter til du har oprettet en større mængde feedback således vi ka samle opgaverne og rette dem alle sammen på en gang.

Derfor er det vigtigt at når du får adgang til bugherd så gennemgår du så meget som muligt og tilføjer alt det feedback du kan.
Når du mener du er færdig og har været det hele igennem sender du en mail til din projektleder og beder ham gennemgå dit feedback.





    • Related Articles

    • Del adgang med en anden bruger i Mailchimp

      I stedet at udlevere dine log ind detaljer til en anden person eller virksomhed, anbefaler vi at du deler adgang med deres mailchimp bruger. Det er både mere sikkert og samtidig kan du fjerne dem nemt og hurtigt igen, såfremt du ikke ønsker de skal ...
    • Sådan tømmer du din browser cache

      Hvad er browser cache Først og fremmest er det vigtigt at man forstår hvad browser cache er og at man ikke sætter det i forbindelse med fejl. Browser cache er noget din browser gør, for at kunne loade hjemmesider hurtigere. På vores side af bordet ...
    • Sådan opretter du et direkte betalingslink igennem Quickpay/Pensopay

      Step 1: Log ind på Quickpay/Pensopay Gå til: https://manage.quickpay.net/ Log ind med dit brugernavn og kodeord. Step 2: Naviger til betalingslink oprettelse Efter du er logget ind får du en side der indeholder en menu i venstre side, som vist her ...
    • Brug den virtuelle terminal i QuickPay/PensoPay som en fysisk kasse

      Det "Virtuelle terminal" du finder i QuickPay/PensoPay er ikke en erstatning for et kassesystem eller på nogen måde ligeså avanceret. Den kan bruges til at du opretter en ordre og så kan din kunde betale i terminalen med det samme. Eksempel: En kunde ...